ΤΥΠΟΣ

Εγκατάσταση

ΚΛΑΔΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

Γέφυρα - Πεζογέφυρα Γραμμή Αθήνας-Κορίνθου-Ναυπλίου-Καλαμάτας

ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΝΗΜΕΙΟΥ

Εγκαταλελειμμένο

ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΑΣ

Ηρακλής Φασουράκης

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

Αργολίδας

ΠΟΛΗ

Αχλαδόκαμπος

ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΕΣ

37.5184260, 22.5427030

ΠΑΡΟΧΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ

ΒιΔΑ/VIdA

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΧΡΗΣΗΣ

Creative Commons

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Η νέα γέφυρα του Αχλαδόκαμπου αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη και την υψηλότερη γέφυρα του Πελοποννησιακού Σιδηροδρομικού Δικτύου: έχει μήκος 275 μέτρα και ύψος 65 μέτρα. Βρίσκεται στην χ.θ 90+150, πέντε χιλιόμετρα μετά τον ομώνυμο σταθμό, με κατεύθυνση προς Καλαμάτα.

• Κατασκευή: Η γέφυρα ολοκληρώθηκε το 1974 σε αντικατάσταση της προηγούμενης την οποίαν είχαν ανατινάξει οι γερμανικές δυνάμεις κατοχής κατά την υποχώρησή τους το 1944. Είναι κατασκευασμένη από προεντεταμένο σκυρόδεμα, και στηρίζεται σε δύο ακρόβαθρα και δέκα μεσόβαθρα.

• Μετατροπές: Η πρώτη γέφυρα ήταν κατασκευής 1890, μεταλλική, μήκους 252 μέτρων (το μεταλλικό τμήμα μόνο) και ιδίου ύψους. Αποτελούνταν από δύο τοξωτά ακρόβαθρα, λιθόκτιστα κατά το ψευδοϊσόδομο σύστημα, και από μία συνεχή μεταλλική δικτυωτή κύρια δοκό με παράλληλα πέλματα άνω διάβασης. Το κάθε ακρόβαθρο ήταν μονότοξο. Η δοκός υποστηριζόταν από τέσσερα μεταλλικά δικτυωματικά μεσόβαθρα, σχηματίζοντας έτσι 5 ανοίγματα. Με την ανατίναξη της γέφυρας, και για τα χρόνια που μεσολάβησαν κατασκευάστηκε παραλλαγή της χάραξης (σύρτης αναστροφής), μήκους τριών χιλιομέτρων που οδηγούσε μέσα στην χαράδρα και εκεί με κατάλληλες μανούβρες το τρένο πέρναγε στην αντίπερα πλευρά και ξαναέμπαινε στην αρχική χάραξη με ανεστραμμένη φορά. Σήμερα η παρακαμπτήριος χρησιμοποιείται από τον ΟΣΕ για την εναπόθεση παλαιού τροχαίου υλικού.

ΠΗΓΕΣ

Απόλλων Κύρκος, "ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΜΥΛΩΝ-ΚΑΛΑΜΩΝ ΤΟΥ ΜΕΤΡΙΚΟΥ ΣΙΔ/ΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΥΠΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΣΕ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΥΠ.ΠΟ.Τ.", Μεταπτυχιακή εργασία ΔΠΜΣ Προστασία Μνημείων ΕΜΠ

BINTEO

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

ΑΝΑΦΟΡΑ

Αν χρησιμοποιήσετε πληροφορίες και στοιχεία που περιέχονται στις ιστοσελίδες vidarchives.gr, vidaomada.gr, vida-omada.blogspot.com και στο συνοδευτικό χάρτη παρακαλούμε πολύ να χρησιμοποιήσετε τις ακόλουθες αναφορές:

ΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ
Βακαλοπούλου Μ., Δανιήλ Μ., Λαμπρόπουλος Χ., Φασουράκης Η. (επιμ.), 2017, Βιομηχανικά Δελτία Απογραφής (www.vidarchives.gr).

ΓΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΔΕΛΤΙΟΥ
Ηρακλής Φασουράκης, 2 ΓΕΦΥΡΑ ΓΙΑ ΕΛΑΙΟΧΩΡΙ _ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΟΡΙΝΘΟΥ-ΝΑΥΠΛΙΟΥ-ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, στο Βακαλοπούλου Μ., Δανιήλ Μ., Λαμπρόπουλος Χ., Φασουράκης Η. (επιμ.), 2017, Βιομηχανικά Δελτία Απογραφής (www.vidarchives.gr/reports/2021_09_1893).

Στείλτε μας σχόλια / παρατηρήσεις

{{ errors[0] }}

{{ errors[0] }}

{{ errors[0] }}
Σε ευχαριστούμε πολύ, το σχόλιό σας έχει καταχωρηθεί με επιτυχία!
Xρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία χρήσης