ΤΥΠΟΣ

Κτίριο

ΚΛΑΔΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

Παραγωγή δομικών υλικών από άργιλο (πλινθοκεραμοποιία, κεραμικά πλακίδια)

ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Αρχές 20ου αιώνα

ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΝΗΜΕΙΟΥ

Δεν διασώζεται

ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ

Δεν διασώζεται

ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΑΣ

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΘΩΜΑΣ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

Λάρισας

ΠΟΛΗ

Λάρισα

ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΕΣ

39.6404623, 22.4101320

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

......Το εργοστάσιο κεραμοποιίας ήταν για την εποχή του πρωτοποριακό, γιατί παρήγαγε διάτρητα τούβλα, καθώς και γαλλικά κεραμίδια, χωρίς όμως να σταματήσει και την παραγωγή των παραδοσιακών βυζαντινού τύπου. Επιπλέον είναι ο πρώτος που έφερε το 1909 από την Αγγλία φορτηγό αυτοκίνητο στη Λάρισα, με το οποίο έκανε μεταφορές χωμάτων και διανομή τούβλων και κεραμιδιών. Ήταν ένα ογκώδες όχημα με βαρείς σιδηροτροχούς και συμπαγή λάστιχα, γι’ αυτό όταν περνούσε από τους χωμάτινους δρόμους της Λάρισας προκαλούσε ισχυρές δονήσεις του εδάφους, ενώ από τον έντονο θόρυβο προξενούσε τον τρόμο του κόσμου, ιδιαίτερα των μικρών παιδιών, τα οποία ήταν ασυνήθιστα από μηχανικούς θορύβους τέτοιας έντασης και έτρεχαν να κρυφτούν. Εκείνοι όμως που δεν το είδαν με καλό μάτι το φορτηγό αυτοκίνητο ήταν οι αμαξοκαραγωγείς, οι οποίοι διαισθάνονταν ότι το μηχανοκίνητο όχημα θα εκτόπιζε τα κάρα και τα αμάξια από μεταφορικά μέσα. Γι’ αυτό συνασπίσθηκαν, έκαναν συγκεντρώσεις και διαμαρτυρήθηκαν στις αρμόδιες αρχές, αξιώνοντας μάλιστα να απαγορευθεί η κυκλοφορία του μεγαθηρίου, με το έωλο αιτιολογικό ότι από τον θόρυβο που προκαλούσε τρόμαζαν τα άλογα και μπορούσαν να προκληθούν ατυχήματα. Φυσικά οι Αρχές κώφευσαν στο αίτημα αυτό, γιατί δεν είχαν το δικαίωμα να απαγορεύσουν την πρόοδο των μεταφορικών μέσων.
Ο Ηλίας Κολέσκας, ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας και εξέχον στέλεχος της κοινωνίας της Λάρισας, φυσικό ήταν να ασχοληθεί και με τα κοινά. Διετέλεσε δημοτικός σύμβουλος και δημαρχιακός πάρεδρος επί δημαρχίας Μιχαήλ Σάπκα. Το 1925, όταν επρόκειτο να εξαγορασθεί το προνόμιο του ηλεκτροφωτισμού από τη γαλλική Εταιρεία «Όμνιουμ» από μια ομάδα φιλοπρόοδων πολιτών της Λάρισας, προσέφερε ως εγγύηση ολόκληρη την περιουσία του για να συναφθεί το δάνειο, με το οποίο δεν έγινε μόνον η εξαγορά της εταιρείας, αλλά θεμελιώθηκαν και τα πρώτα υδροηλεκτρικά έργα. Λόγω της ισχυρής προσωπικότητάς του διετέλεσε πρώτος πρόεδρος το 1925 της Α.Ε.Υ.Η.Λ. (Ανώνυμος Εταιρεία Υδρεύσεως Ηλεκτρισμού Λαρίσης). Αργότερα, όταν η πόλη πήρε στα χέρια της οικονομικά το θέμα του ηλεκτροφωτισμού και της ύδρευσης, υπήρξε από τους πρωτοπόρους.....

BINTEO

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

ΑΝΑΦΟΡΑ

Αν χρησιμοποιήσετε πληροφορίες και στοιχεία που περιέχονται στις ιστοσελίδες vidarchives.gr, vidaomada.gr, vida-omada.blogspot.com και στο συνοδευτικό χάρτη παρακαλούμε πολύ να χρησιμοποιήσετε τις ακόλουθες αναφορές:

ΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ
Βακαλοπούλου Μ., Δανιήλ Μ., Λαμπρόπουλος Χ., Φασουράκης Η. (επιμ.), 2017, Βιομηχανικά Δελτία Απογραφής (www.vidarchives.gr).

ΓΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΔΕΛΤΙΟΥ
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΘΩΜΑΣ, ΠΛΙΝΘΟΚΕΡΑΜΟΠΟΙΕΙΟ ΚΟΛΕΣΚΑ ΗΛΙΑ, στο Βακαλοπούλου Μ., Δανιήλ Μ., Λαμπρόπουλος Χ., Φασουράκης Η. (επιμ.), 2017, Βιομηχανικά Δελτία Απογραφής (www.vidarchives.gr/reports/2024_10_2981).

Στείλτε μας σχόλια / παρατηρήσεις

{{ errors[0] }}

{{ errors[0] }}

{{ errors[0] }}
Σε ευχαριστούμε πολύ, το σχόλιό σας έχει καταχωρηθεί με επιτυχία!
Xρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία χρήσης