Σήμερα λειτουργεί το ανατολικό τμήμα της γραμμής, από Ανω Λεχώνια έως Μηλιές μήκους 15χλμ., ενώ στην παρούσα φάση δεν προβλέπεται άμεσα η εκμετάλλευση της γραμμής εξ ολοκλήρου, παρά μόνο εργασίες συντήρησης του μη εκμεταλλεύσιμου τμήματος (Σ.Σ. Βόλος - Σ.Σ. Ανω Λεχωνίων). Με απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού (ΦΕΚ 322Β/24-5-1985) χαρακτηρίστηκε ιστορικό διατηρητέο μνημείο, που χρειάζεται ειδική κρατική προστασία. Μικρό τμήμα του έργου (τα τελευταία 170μ. περίπου) χωροθετείται εντός περιοχής του δικτύου Φύση 2000. Η κατάσταση του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος στην περιοχή μελέτης αλλά και στην ευρύτερη περιοχή χαρακτηρίζεται ως πολύ καλή. Κατά τη μέχρι σήμερα λειτουργία της γραμμής, δεν έχουν παρατηρηθεί ή καταγραφεί σημαντικά προβλήματα. Τα σημαντικότερα θέματα που απασχολούν σε αυτές τις περιπτώσεις, έχουν σχέση κυρίως με την ασφαλή μετακίνηση, τον παραγόμενο σιδηροδρομικό θόρυβο και δονήσεις από την κίνηση των συρμών. Σχετικά με το πρώτο ζήτημα της ασφάλειας, σύμφωνα με στοιχεία ατυχημάτων του ΟΣΕ, για το χρονικό διάστημα από το 2004 έως το 2012, δεν συνέβη κανένα σημαντικό ατύχημα και αυτό βέβαια έχει σχέση με το γεγονός της κίνησης των συρμών με χαμηλές ταχύτητες. Οι σιδηροδρομικοί σταθμοί και στάσεις του υπό εξέταση έργου είναι: • Σ.Σ. Βόλου, Χ.Θ. 0+000 • Στάση Κωλέττη, Χ.Θ. 0+850 • Στάση Ορμινίου, Χ.Θ. 1+000 • Στάση Φιλελλήνων Χ.Θ. 1+500 • Στάση Βλάχαβα, Χ.Θ. 1+970 • Στάση Αναύρου, Χ.Θ. 2+867 • Στάση Τσιμέντα, Χ.Θ. 5+300 • Στάση Αγριάς, Χ.Θ. 7+800 • Σ.Σ. Αγριάς, Χ.Θ. 8+300 • Στάση Κάτω Λεχωνίων, Χ.Θ. 10+920 • Σ.Σ. Άνω Λεχωνίων, Χ.Θ. 12+430 • Σ.Σ. Άνω Γατζέας, Χ.Θ. 18+780 • Στάση Αγ. Τριάδας, Χ.Θ. 20+330 • Σ.Σ. Ογλάς, Χ.Θ. 23+430 • Στάση Αργυραίικα, Χ.Θ. 24+200 • Σ.Σ. Μηλεών, Χ.Θ. 28+216 Από την αξιολόγηση των αναφερόμενων στα ΓΠΣ, ΖΟΕ και ΡΣ Βόλου διαπιστώνεται ότι το υπό εξέταση έργο δεν έρχεται σε αντίθεση με τις θεσμοθετημένες χρήσεις γης των τομεακών περιφερειακών και τοπικών Χωροταξικών Σχεδίων. (Πηγή: Ο "Μουτζούρης" υπό μελέτη, στη γραμμή Βόλος-Μηλιές).
Αν χρησιμοποιήσετε πληροφορίες και στοιχεία που περιέχονται στις ιστοσελίδες vidarchives.gr, vidaomada.gr, vida-omada.blogspot.com και στο συνοδευτικό χάρτη παρακαλούμε πολύ να χρησιμοποιήσετε τις ακόλουθες αναφορές:
ΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ
Βακαλοπούλου Μ., Δανιήλ Μ., Λαμπρόπουλος Χ., Φασουράκης Η. (επιμ.), 2017, Βιομηχανικά Δελτία Απογραφής (www.vidarchives.gr).
ΓΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΔΕΛΤΙΟΥ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΡΗΣ , ΙΩΣΗΦ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΙΑΝΟΣ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΖΑΒΑΛΙΑΝΓΚΟΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΝΑΘΕΝΑΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΩΡΑΪΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΚΑΒΑΡΝΤΙΝΑΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΖΝΤΑΡΙΔΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΔΑΝΙΗΛ, ΗΡΑΚΛΗΣ ΦΑΣΟΥΡΑΚΗΣ, ΓΕΦΥΡΑ ΒΡΥΧΩΝΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΒΟΛΟΥ-ΜΗΛΕΩΝ, στο Βακαλοπούλου Μ., Δανιήλ Μ., Λαμπρόπουλος Χ.,
Φασουράκης Η. (επιμ.), 2017, Βιομηχανικά Δελτία Απογραφής (www.vidarchives.gr/reports/2020_04_1549).
Στείλτε μας σχόλια / παρατηρήσεις